Els llibres i registres en la empresa.
El libre o llibre registre és aquell que està enquadernat i la gestió, en general, és obligatòria. El registre és el conjunt de fulls solts, que poden col.locar-se en carpetes o arxivadors per a informació interna de l'empresa, i la gestió no és obligatòria. També és el suport informàtic que conté informació de l'activitat empresarial.
Llibres i registres obligatoris i voluntaris.
Els llibres obligatoris són aquells que han de dur les empreses per mandat logal, observant unes regles en el seu emplenament expressament determinades en la regulació corresponent:
- Llibre Diari
- Llibre d'Inventaris i Comptes Anuals.
- Llibre o registre Major.
- Llibre o llibres d'actes.
- Llibre registre d'accions nominatives.
- Llibre registre de socis.
- Llibre registre de contractes.
- Llibre registre d'aportacions al capital.
- Llibre registres de l'IVA.
Els llibres de registre voluntaris són aquells no exigits a l'empresa legalment, però que l'empresa porta per necessitats internesd'informació per a la presa de decisions.
- Llibre registre de caixa.
- Llibre registre de bancs.
- Llibre registre d'efectes a cobrar.
- Llibre registre d'efectes a pagar.
- Llibre de comptes corrents amb clients.
- Llibre de comptes corrents amb proveïdors.
- Registre de clients.
- Registre de proveïdors.
- Llibre inventari de magatzem.
- Registre de fitxes valoratives de magatzem
Enllaços d'interès: